Fondswerftraining en andere dingen

Er is eigenlijk best veel gebeurd de afgelopen twee weken. Maar ik kon toch niet zó veel schrijven dat het een hele post werd. Dus bij deze een post van de afgelopen twee weken. In deze twee weken heb ik enorm veel brownies gemaakt, zijn de definitieve data van de reizen binnengekomen en heb ik een fondswerftraining gevolgd.
Laten we beginnen bij de brownies. Vorige week woensdag ben ik begonnen met het verkopen van brownies en cupcakes samen met Famke. Hierdoor proberen we kleine beetjes binnen te halen, waardoor het toch iets sneller gaat. Alle kleine beetjes helpen immers! Vorige week dinsdag hebben we samen 24 cupcakes en 2 brownies gemaakt. Alleen dat bleek niet genoeg, want na twee pauzes was alles al op! De week erna besloten we meer brownies te maken, dat werken dus 3 brownies en 24 cupcakes, ook snel op. Volgende week woensdag gaan we weer verkopen, alleen dit keer 5 brownies en 12 cakejes!

Oké, dan nu de definitieve data van de reizen. Afgelopen week kreeg ik een mail met de definitieve data erin. En ik zag dus dat wij (reis B) van 16 november tot 27 december weg zijn. Dat wordt dus een late Kerst! Momenteel is het dus nog 149 dagen, 3 uur en 30 minuten wachten voor ik eindelijk iedereen kan ontmoeten. Maar misschien zijn het wel minder dan 149 dagen, omdat iedereen elkaar nog een keer wilt zien voor we weggaan, gaan we waarschijnlijk nog een keer iets afspreken! Gewoon om iedereen een keer te zien, om kennis te maken en om dus te weten met wie je zes weken op een zeilboot moet doorbrengen.

Dan nu het laatste: de fondswerftraining. Gisteren ben ik naar de fondswerftraining gegaan, daar heb ik veel mensen leren kennen, een pitch opgesteld, maar ook aan mijn uitstraling gewerkt. Om half 10 moesten we aanwezig zijn: dus om 8 uur weg van huis. Om precies half 10 kwamen we aan bij het HMC Amstelveen. En om 10 uur konden we beginnen. Eerst kregen we een introductie van wat we die dag nou eigenlijk zouden gaan doen en waarom we dat gingen doen. Ondertussen had ik al een aantal mensen van reis B ontmoet. Hierna gingen we een spel doen, zodat je iedereens naam wist en daarna werden de motivatiebrieven beoordeeld. Samen met twee andere trainnees stelde ik de noodzakelijkste tips en tops op en maakten we een lijst met acties. Hierna was het tijd 0m aan de pitch te werken. De opdracht was om een aantal onderwerpen aan bod te laten komen in je pitch maar ook om stukken uit je motivatiebrief in je pitch te verwerken. Uiteindelijk had ik een pitch gemaakt die precies één minuut duurde. Om 1 uur was het lunch en om half 2 begon het programma van de IJsbrekers, die ons ik kleine groepjes gingen leren hoe we onszelf moesten presenteren. Nadat iedereen een perfect presentatie had, gingen we, rond een uur of vier, kijken naar de beste pitches waar de ouders ook bij zaten. Het was echt een superdag! Ik heb veel geleerd en veel mensen ontmoet, en gezellig gepraat en gelachen. Met deze mensen wordt het sowieso een topreis! Masterskip, bedankt voor deze leuke dag 🙂

Al met al heb ik dus twee hele drukke en hele leuke weken gehad. Omdat het einde van het schooljaar nadert wordt het drukker, en drukker, en drukker, dus heb ik minder tijd voor sponsoracties.

 

 

Geef een reactie

