Bericht van The Atlantic

22 november 2016

Lieve iedereen,
Ik kan wel zeggen dat ik jullie ontzettend mis, maar eigenlijk valt het allemaal wel mee.
Er zijn hier superveel lieve mensen om me heen. Ik moet alleen wel wennen aan het opstaan om kwart voor zeven. We worden elke ochtend gewekt door een roepende Anne (biologie). Ik slaap in bunk 31, helemaal achterin. Normaal hebben we om zeven uur ontbijt, Nadine en Bas koken écht heerlijk! Om acht uur begint de zelfstudie, ik het wel het idee dat ik nu al meer heb gedaan dan twee weken op school haha. Om twaalf uur hebben we een warme lunch, die gevolgd wordt door Happy Hour. Dan gaan we lekker in groepjes het dek schrobben en de pantry en de galley schoonmaken. We zijn ingedeeld in teams, ieder team heeft andere wachten en andere afwasbeurten. Na Happy Hour is het tijd voor de Central Lesson, waar we les krijgen over het schip i.c.m. de bètavakken. We hebben ook allemaal een mentor toegewezen gekregen, mijn mentor is Willard (wiskunde).
Ik ben wel een beetje zeeziek geweest hoor, zeker vrijdag. Vrijdagavond dacht ik dat ik wat beter was en dat ik een walvis zag, dus ik riep echt keihard: ‘WALVIS!’, maar dat bleek dus een dolfijn te zijn. Zaterdag was ik nog een beetje zeeziek, maar gelukkig was het snel over. ’s Avonds hadden we wacht van acht tot tien. Ik ken nu alle zeilen, ik kan lijnen knopen en met een lier omgaan!
Zondag is het pizza Sunday, dus we hebben twee uur in de keuken gestaan om pizza’s te maken. De pizza’s waren echt heerlijk! ’s Avonds was het Pyjama Party, we hebben toen met z’n allen in de mainhall liedjes gezongen! Volgens Anne was het een zonsondergangssfeer zonder zonsondergang en een kampvuursfeer zonder kampvuur.
Om tien uur had ik wacht. We hebben toen het mainstaysail gestreken en gehesen en de Barry naar beneden gehaald, dat was echt gaaf! Gisteren hebben we ook nog een vis gevangen!!
Ik lig vaak op een zitzak op het achterdek in het zonnetje een boekje te lezen. Ik wil jullie echt niet jaloers maken, maar het is hier overdag zo’n 25 graden. Vandaag (maandag) is het Lazy Monday, dus de wekker ging pas om tien uur. Als ontbijt hadden we fruitsalade, na het ontbijt waren we vrij!!! Ik ben met Bente en Famke in een zitzak op het achterdek gaan liggen. We mochten ook in het voornet vandaag! Met een tuigje aan zijn wij op het voornet geklauterd. ’s Middags aten we pannenkoeken (in het voornet). De klok gaat alweer een uur terug, dus deze Lazy Monday duurt een uur langer ;-)!
Ik kan niet wachten om te horen hoe saai het is in Nederland en hoe het met jullie is, maar natuurlijk ook met Goedemiddag!

Tot volgende week!
img_0296-1

Geef een reactie

