Halverwege???

30 november 2016

2016-11-30_05-52-23

Lieve iedereen,

Wij hebben hier ook de eerste Novemberstorm te pakken! Zondag heeft het voor het eerst gestormd en had ik voor het eerst mijn regenjas aan. Toen ik jullie sailmail las miste ik jullie wel een beetje hoor! Maar alsnog heb ik het hier enorm naar mijn zin. Ik kijk elke avond naar de sterren en weet er al veel over,ik zal alles vertellen zodra ik weer thuis ben!

Momenteel is het hier rond de 30 graden, we varen steeds zuidelijker en het wordt dus ook steeds warmer. Vandaag is de klok weer een uur teruggegaan (weer op een maandag). Het is hier nu 3 uur vroeger dan in Nederland. Volgens Tony komen we rond 7 december aan op Tobago, ik hoop dat we het gaan redden! Ik zit vaak in de nav-room om het logboek in te vullen en om de route te plannen, ik denk dat ik bij de scheepsovername wil solliciteren voor first-mate.

Vandaag heb ik in de mast geklommen, wat is dat gaaf zeg! We zagen vliegende vissen en nóg meer water. Ik ben blij dat ik elke ochtend wakker wordt en besef dat het uitzicht adembenemend is, het is in ieder geval nog niet gaan vervelen. Er zijn een paar goede camera’s aan boord en ik maak er veel foto’s mee. Filmen doe ik ook, maar omdat ik mijn telefoon (of actioncam) niet de hele tijd in mijn zak heb is het lastig om alle gave dingen vast te leggen.

img_0298-1

’s Nachts slaap ik lekker hoor! Maar wel met een ventilator, alle warmte blijft namelijk beneden hangen. Ik hoop dat ik een hele zak met chocolade krijg als ik op Schiphol aankom. Wij zingen hier geen Sinterklaasliedjes, wel kerstliedjes. Wanneer ik weer bereik heb bel ik jullie meteen!! Ik heb behalve pizza al meer gebakken, ik heb geholpen met pannenkoeken maken en een taart gebakken. Toch vind ik navigeren leuker dan koken haha.

Ik heb het echt enorm naar mijn zin hoor! Raar dat het in Nederland zo koud is; hier is het rond de 30 graden!!

Dit is onze dagplanning hier op de boot:

6:45 Opstaan
7:00 Breakfast
7:30 Boatcamp
8:00 Selfstudy
12:00 Lunch
13:00Happy Hour
14:30Central Lesson
18:00Dinner
(19:30Groupactivity)

Zoals je ziet hebben we ook een boatcamp! Iedereen probeert fit te blijven, dus ik ook haha.  Het eten hier is echt lekker! We eten gewoon zoals thuis en het is altijd héérlijk! Complimenten voor Nadine en Bas.

Elke avond als we sterren kijken zijn er altijd wel een paar mensen die gitaar aan het spelen zijn, het is een soort kampvuursfeer zonder kampvuur; heel gezellig!

Ik heb het echt heel fijn hier, en ik hoop dat jullie mij niet te erg missen. Ik wens jullie alvast een fijne Sinterklaas!

Tot de volgende SailMail!

img_0312

Geef een reactie

