Zwemmen en de Sint midden op de Atlantische Oceaan !!!

5 december 2016

Hallo iedereen!

Wat was deze week een fantastische week zeg en wat gaat de tijd hier snel. We hebben dan wel elke dag hetzelfde programma, maar alsnog vliegt een week voorbij. Binnen nu en drie dagen komen we aan op Tobago,waar we tot 12 december blijven. Daarna gaan we via Grenada naar St.Lucia en daarna richting Dominica,Guadeloupe, Martinique en St.Maarten. Ik kan bijna niet beseffen dat we al op de helft zijn. En wat heb ik leuke mensen ontmoet! Het leuke is dat iedereen dezelfde interesses heeft en dus goed met iedereen op kan schieten.We zijn echt een hele hechte groep geworden in de afgelopen drie weken en ik heb vrienden voor het leven gemaakt.

img_0361

Vandaag is het 5 december. Dat betekent Lazy Monday, maar ook pannenkoeken, niks doen, Paola’s verjaardag, lekker eten, SailMail schrijven, grote vissen vangen (DIE DORADO WAS ECHT ENORM), in het voornet liggen, Sinterklaas, lezen en vooral uitslapen. Ik kan er maar niet aan wennen dat ik elke ochtend om kwart voor zeven mijn bed uitmoet en dat ik dan ook gelijk moet eten haha.

 

img_0394

Vandaag vieren we dus Sinterklaas. We hebben vrijdag onze schoen gezet (opgehangen) en er iets lekkers in gekregen. Voor vanavond worden er pepernootjes gemaakt en we hebben allemaal lootjes getrokken en een gedicht geschreven; ik had Kees.

Maar nu zal ik de ALLERBESTE dag tot nu toe beschrijven:nouja, het begon saai. Eerst selfstudy, lunch, happy hour en een centrale les over osmose (saai). Maar toen kwam Tony, onze held (en kapitein) om ons te vertellen dat we mochten ZWEMMEN !!!
Jazeker, zwemmen ……. midden op de oceaan met 4 km aan water onder je.
Iedereen mocht 5minuten in het water en er waren drie badmeesters in de mast die keken of er geen haaien aankwamen.

Toen we net het water uitwaren en aan onze pulled-pork (ik: zelfgemaakte vegaburger) zaten, kwam er een grote groep dolfijnen die een half uur bij de boot bleef zwemmen!
Zo gaaf!

Ik kijk vaak ’s avonds naar de sterren (maar we kijken ook vaak genoeg een film op het mainstaysail/forestaysail).Vandaag ging de klok weer twee uurterug, het scheelt nu 5 uur met Nederland.

Ik hang de SailMails van thuis op in mijn bunk, het ziet er best gezellig uit zo (als ze niet van de muur afzweten).

Ik hoop dat het allemaal goed gaat in het koude Nederland! Het was hier gisteren 42 graden op het dek en 33 graden in mijn bunk (ik slaap niet zo goed meer).

Ik geniet wel van de warmte, ook al denk ik dat het in Nederland ook zo warm is. Het lijkt hier wel juli-in plaats van-december!

Tot “live” over een paar dagen, ik hoop dat ik dan een internetcafeetje vind om jullie te whatsappen en anders te sms-en. En ik ga een enorme bak kwark kopen want dat mis ik echt heel erg.

Heel veel liefs,
Anouk

Geef een reactie

