Land in zicht!!

‘Ik heb zand van Tobago en Grenada, en stempels in mijn paspoort!’

13 december 2016

Lieve iedereen,

Het is alweer bijna 4 weken geleden dat ik afscheid nam op Schiphol, en wat heb ik in die tijd veel beleefd zeg! Zo veel nieuwe lieve mensen leren kennen, zo veel gedaan en gezien. Zo veel ervaringen opgedaan en zo veel geleerd. Ik ben bang dat ik nooit meer weg wil hier, van deze fantastische boot met deze fantastische mensen op deze fantastische plekken. Want ik ontdek culturen en natuur, verschillende mensen en eilanden. Ik heb de tijd van mijn leven. De afgelopen week was zo hectisch, van LAND IN ZICHT tot ships takeover.

img_0396

Het eerste land dat we zagen was Barbados, we voeren er voorbij: Hi Barbados, bye Barbados. Anderhalve dag later was daar Tobago, één groot mooi regenwoud. De eerste dag gingen we zelf op ontdekkingstocht, die bij ons uitliep op een wandeling. We strandden op Pirate’s Bay, een SUPERmooi strandje! De weg ernaartoe was door het regenwoud.
Wij hadden verwacht dat Charlotteville een supergroot stadje was, maar dat viel zwaar tegen. Er was geen supermarkt(en-dus-ook-geen-yoghurt). We hadden op Tobago wel even wifi, maar die deed het niet zo goed. Ook hebben we bananen gekocht bij een local. We zagen superveel dolfijnen rond Tobago en we hebben lekker gezwommen. We sprongen zelfs van het jibnet naar beneden!
De tweede dag in Tobago deden we een hike door het regenwoud. Het was enorm warm, maar wel supergaaf! We hebben zelfs bananen gevonden die smaakten naar droge komkommer.

img_0401-1

De ships takeover begon zaterdag. Wij mochten dus nu al het vertrek regelen vanuit Tobago. En ik ben FIRST MATE jongens!! Ik mocht samen met Jonne (kapitein) en Merle (secondmate) de route plannen en bedenken hoe we weg gingen varen. Dat ging echt supergoed! Toen we weggingen stond ik de hele tijd in de nav-room om te kijken hoe hard we gingen en hoe diep het was, echt supergaaf! Tony zegt steeds als we zeilen: ‘’Wat zijn we lekker aan het zeilen hè’’ en iedereen zegt hem nu na in zo’n accentje haha. De quote op het dek is: ‘’We gaan het hélemaal anders doen’’, misschien wordt dat wel mijn lifequote. Ik denk dat ik verandering aan mezelf pas thuis ga merken.

We zijn nu op Grenada (spreek uit als: gre-NAH-duh), Floor en ik hadden een centrale les voorbereid over Grenada, maar daar vertel ik later wel meer over.
We liggen bij St. George, er is hier veel koraal (ik zag hersenkoraal) en er zijn veel vissen. We mochten gisteren de buitenkant van de boot schoonmaken. Iedereen had flippers aan en een duikbril op (die ben ik dus vergeten).

Ik mis iedereen enorm en ik zou zo graag willen dat jullie hierbij konden zijn, alleen maar om dit samen met mij te beleven. Alleen maar om mee te maken wat ik ook meemaak. Ik hoop dat ik alles kan vertellen zodra ik terug ben en alle foto’s kan laten zien.
Superlief wat jullie elke keer schrijven!!

Veel liefs en tot volgende week!!

 

Geef een reactie

